Thursday 20 December 2012

21.12.12 KIAMAT ?


Bismillahirrahmannirrahim


Ehem .. Korang perasan tak yang tarikh hari niy tersangat la cantik .. 20122012 .. Yuppp ! Cantik kan .. Aku rasa tarikh hari niy lagi cantik dari tarikh 12122012 .. Kenapa laa x kecoh org nak kawen hari niy ekh ?? Ulalala ~ sekarang niy aku tengah curik masa sebentar ... Hahaha .. Bosan ni x der wat aper lorr .. Kejap lagi baru ada keje .. Niy aku nak story mory sat .. Kan daa kecoh satu dunia mengatakan bahawa esok 21.12.12 dunia akan kiamat .. What the s**t laa pemikiran dorg niy .. Aku ada terbaca , dorg ckp last waktu subuh hari jumaat dunia akan musnah ... Erghhh .. Ape daa .. Tapi kita x boleh nak salah kan dorg .. Mungkin itu kepercayaan dari nenek moyang dorg kan .. Ape , KALENDER MAYA ??? Gitu laa ... Tapi yg aku pelik bin mushkil , kalau dorg rasa esok nak kiamat kenapa dorg masih nak buang duit berjuta2 bina rumah la , bola perlindungan la , macam2 lg laa aku baca ... Bila aku baca nak tergelak pon ada gak .. Jap jap gelak sikit ... hahahahaha ... Di sini aku nak tegaskan , bila kiamat berlaku x der sape pon terselamat .. Dunia akan musnah sekelip mata .. Da x sempat kita nak fikir rumah , makan , iPod , iPad , blackberry , bla bla bagai ... Haduiii ~


Tapi kita sbagi umat islam jangan laa percaya semua benda karut niy ok .. Boleh terpesong akidah ... Aku nak ckp lebih2 pon aku x berapa nak pandai , tapi aku cakap mengikut apa yg aku tahu dan aku kaji ... Kiamat memang akan berlaku .. Dunia akan musnah pada penghulu segala hari iaitu hari jumaat .. Cuma yg pasti , kita x tau bila masa tu akan tiba .. Sedangkan dalam Al-Quran pon ada tulis , Nabi Muhammad saw pon x tau bila tarikh kiamat .. Cuma Allah swt je yg tau .. Jadi kita sebagai hamba Dia x payah la nak pening2 fikir bila dunia nak kiamat , yg penting selagi kita di beri peluang bernafas kat bumi Allah swt ni banyak2 laa kita cari pahala .. Buat banyak kebaikan selagi kita masih ada kesempatan ..


Termasuk la aku .. Huhuhuhu .. Banyak dosa aku x terkira .. Alhamdulillah Dia masih bagi aku kesempatan untuk perbaiki kesalahan2 aku ... Kechingggg ~